Di mana mahram kami?


Ketibaan di Lapangan Terbang Antarabangsa Jeddah melegakan hati. Setiap kali menunggang menaiki kapal terbang, pasti saya terfikir, “Kalau jatuh camne ekh?” Ngeri~


Seperti biasa, pemeriksaan Imigresen wajib dilalui semasa di lapangan terbang. Setibanya di kaunter pemeriksaan, petugas bertanya:


“Mahram? Mahram?” sambil menunjukkan nama Omar Othman pada passport kami. Hah sudah! Saya tak kenal siapakah Omar Othman ni.


Maka, dengan pantas saya bergegas mencari agent dan akhirnya menemui tuan punya badan, Pakcik Omar Othman. Lega.


Sangat gelabah. Ada ke patut tak kenal mahram. Huhu. Walau apa pun, pemeriksaan passport di KLIA adalah yang terbaik saya fikir. Masa di Beijing dulu, ada ke patut petugas di kaunter tidak tahu berbahasa Inggeris. Apekah?




Pelanduk dua serupa?


Sekali lagi, timbul sedikit kekeliruan di Lapangan Terbang Antarabangsa Jeddah semasa dalam perjalanan pulang.


Who’s this?” petugas kaunter Imigresen bertanya sambil merujuk kepada passport saya.


And this?” dengan muka keliru, petugas itu masih membelek-belek passport saya dan emak.


Dia tengok passport saya, dia tengok muka emak.


Dia tengok passport emak, dia tengok muka saya.


Dia tengok passport saya, dia tengok muka saya.


Dia tengok passport emak, dia tengok muka emak.


Tapi masih lagi kurang berpuas hati. Apa la masalah mamat ni?


Pakcik Omar dah tergelak-gelak. Owh! Rupa-rupanya petugas tersebut keliru antara saya dan emak! Huk~


Memang kami jadi bahan ketawa. Emak kelihatan muda atau saya kelihatan tua? Ceit! Muka saya memang fotostat muka emak la! Huu~




Notahati:
Entry ni dipost bersempena our 1st month anniversary pulang ke Malaysia. Huhu.
Sangat takleh blah teringatkan Lapangan Terbang Jeddah ni..
Si Shahril yang asyik timbang berat kat tempat timbang beg.. Lawakss! =p
Si Radzuan plak, kita non stop eh sembang? Pantang jumpa, mesti bercakap.. Huhu..


Ada beberapa entry tentang umrah yang sudah di type, hanya menunggu masa nak post.
Tengok mood la ek? Erm..