Pengalaman shopping di sana mengajar saya untuk lebih berhati-hati dengan Pak Arab. Memang sangat geram!

Saya dan mak mengambil peluang membeli jubah di kedai-kedai sekitar hadapan hotel. Salah satu kedai dijaga oleh anak muda, sekitar 20-30an. Pilih punya pilih, akhirnya ada sehelai yang berkenan di hati. Kejadian tidak diingini berlaku semasa melihat saiz jubah. Pak Arab itu sempat mencuit bahu saya!

Bengang! Geram! Sakit hati!

Sumpah saya tak akan ke kedai itu lagi. Hampeh!

Agen yang menguruskan saya, Kak Ton (Zaiton) ada bercerita bahawa "mereka" sebenarnya "lapar". Huk! Sampaikan ada sesetengah kedai yang membuat lubang di bahagian lantai kedai. Namun, ia ditutup seperti biasa. Apabila perempuan masuk ke dalam kedai, lantai akan ditarik, maka perempuan malang itu akan terjatuh ke bawah. Kawan-kawan "mereka" yang juga "kelaparan" akan sedia "menyambut kedatangan" mangsa. Biasanya, sudah tiada jalan pulang untuk mangsa. Mangsa akan dibunuh untuk mengelakkan rahsia mereka terbongkar. Naudzubillah.

Maka, berhati-hatilah wahai muslimah. Semoga kita sentiasa dilindungi Allah. InsyaAllah.

 
Notahati:
Pelbagai perkongsian semasa menunaikan umrah sudah ditaip, cuma menunggu masa untuk di post. Masih belum berkesempatan berbuat demikian memandangkan saya agak sibuk dengan urusan persediaan melangkah ke alam kerjaya.
 
p/s: Entry ini ditujukan khas buat Radzuan Muhamad! Selamat membaca! =p